| Електронний документ, що воно таке? |
|
| Середа, 10 червня 2015 13:05 |
|
Зараз в Україні можна вже отримати ключові документи з електронних онлайн-сервісів. Для цього непотрібно вирушати до державних установ, вистоювати в чергах, а перебуваючи навіть вдома отримати такі послуги: провести реєстрацію бізнесу (за модельним статутом); отримати довідку, виписку, витяг про компанію, в тому числі для надання державним органам, банкам, контрагентам, а також для участі у державних закупівлях, тощо. А також отримати інформацію про нерухомість – свідоцтво про право власності, витяг про державну реєстрацію чи рішення про зупинення розгляду заяви (відмову у реєстрації прав). При цьому на все це в середньому йде 15-30 секунд часу і лише у випадках підготовки електронної виписки, довідки чи витягу за умови великого обсягу інформації максимальний час на виготовлення електронного документу може становити до 5 хвилин. Такі електронні документи є обов’язковими для прийому в органах влади та інших організаціях. Додаткові печатки чи інші підтвердження достовірності не потрібні, оскільки електронні документи-онлайн мають таку саму юридичну силу як і паперові документи. Для захищеності від підробок мають власні унікальні номери, а копія сформованого запиту зберігатиметься в архіві протягом одного року.
Щоб скористатися електронним сервісом необхідно зайти на сайт Міністерства юстиції України – new.minjust.gov.ua та обравши розділ «Онлайн-сервіси» ввести необхідні пошукові дані: код ЄДРПОУ, повну назву, ПІБ директора чи засновника компанії, або ж ПІБ власника або адресу майна, зачекати 20-30 секунд (а в окремих випадках трішки більше , але не більше 5 хвилин в залежності від великого обсягу інформації) поки сформується документ та платіжною електронною карткою миттєво сплатити вартість послуги (не більше 50 грн. за бізнес-довідки та 21 грн. – за довідку із реєстру нерухомості). Залишається лише роздрукувати отриманий документ та використовувати його за призначенням. І наостанок декілька слів за оплату. Частина електронних документів отримується взагалі безкоштовно: скорочена інформація про компанію та реєстрація бізнесу. Додаткова копія всіх електронних документів виготовляється теж безкоштовно. Оплачувати ж інші електронні документи можна електронними картками Visa та MasterCard. Такий електронний сервіс в отриманні документів має переваги в його зручності, доступності та відкритості, як щодо отримання електронних документів, так і щодо вартості послуг. |