Туристична весна Друкувати
Четвер, 04 травня 2017 15:25

На IV обласний семінар-практикум вчителів-туристів-краєзнавців  команда працівників освіти  Глобинської міської ради стартувала 24 квітня від стін Глобинської гімназії №1. Нас благословили начальник відділу освіти виконавчого комітету Глобинської міської ради Олександр Іванович Іванченко, завідувач методичним кабінетом Світлана Вікторівна Надтока, директор гімназії Катерина Іванівна Скляр, голова райкому профспілки освітян Любов Богданівна  Качмар,  котрій команда щиро вдячна за матеріальне забезпечення участі в змаганнях. Оптимізму команді додав гумор Віталія Дмитровича Суховієнка  вчителя фізичного виховання Глобинської гімназії №1.

Команда глобинців у складі Василя Михайловича Кольчугіна (практичний  психолог Глобинської гімназії №1), Оксани Сергіївни Довбні        (методист методичного кабінету відділу освіти виконавчого комітету Глобинської міської ради), Олександра Вікторовича Качмара (директор Жуківської ЗОШ I-II ст..), Романа Сергійовича Варакути ( вчитель фізичного виховання Глобинської ЗОШ I-III ст..№5), Тетяни Юріївни Гури ( педагог-організатор Глобинської ЗОШ I-II ст..№3), Олега Анатолійовича Царенка (вчитель історії та  фізичного виховання Глобинської ЗОШ I-II ст..№3), Лариси Миколаївни Редьки (педагог-організатор Глобинської ЗОШ I-II ст..№4), Геннадія Віталійовича Ринденка (вчитель фізичного виховання, трудового навчання та основ здоров’я Глобинської гімназії №1), Олександра Володимировича Пащенка (вчитель природознавства та основ здоров’я Пирогівської ЗОШ I-III ст..) розбила свій бівуак в долонях соснового лісу, що затишно огортає мальовниче й тихе село Головач поблизу Полтави.

Метою команди було здобуття нових теоретичних і практичних знань, всотування найкращих здобутків туристичної Полтавщини, обмін досвідом історико-краєзнавчої роботи працівників освіти області. А ще – всі ми добре усвідомлюємо й щиро прагнемо пожвавити історичне та географічне краєзнавство на теренах Глобинщини, відродження туристського руху освітян та учнів Глобинської міської ради.

Вчительський туристично-краєзнавчий зліт відновив свою роботу після семилітньої перерви. До участі в ньому були залучені 14 територій, кращі фахівці з краєзнавчої, пошукової, туристської роботи в області. Чимало користі принесли нам теоретичні заняття та практичний вишкіл під орудою потужної команди обласного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді на чолі з його незмінним керівником, заслуженим працівником освіти України Станіславом Вікторовичем Комісаром, котрий розпочинав свою педагогічну творчість вчителем географії Глобинської середньої школи №5.

Семінар був насиченим і змістовним. Здобуті знання наші вчителі-краєзнавці змогли продемонструвати в день змагань на комбінованій трасі.

26 квітня у повному туристському спорядженні моя команда стартувала на туристсько-краєзнавчому експедиційному маршруті. Впевнено вів команду її капітан Геннадій Ринденко. Траса змагань була побудована так, що краєзнавчі станції чергувались зі спортивним орієнтуванням та технічною смугою перешкод. Було чимало теоретичних завдань, з якими краєзнавці нашої громади успішно впорались.

Так на станції «Археологія» максимальну кількість балів здобули Олег Царенко, Лариса Редька та Геннадій Ринденко, показавши блискучі знання й практичні навички з основ археології. Саме вони бездоганно підготували майданчик для розкопок за методикою «єгипетського трикутника». Не менш впевнено діяли на станції «Екологія» Тетяна Гура, Роман Варакута та Олександр Пащенко, котрий, до речі, своїм гумором додав команді сил і впевненості.

Не простими виявились теоретичні та практичні завдання на станціях «Історичне та географічне краєзнавство», а особливо на контрольно-заліковій станції «Геологія» та  вчителі Глобинської міської ради довели свій високий фаховий рівень, чим, без сумніву, повинні пишатися їх педагогічні та учнівські колективи.

До суддівського складу  було залучено Оксану Довбню (станція «Фольклор та етнографія»),  Олександра Качмара (станція «Географічне краєзнавство») та Василя Кольчугіна ( станція «Екологія»).  Суддівський корпус був приємно вражений талановитим виступом команди на контрольно-заліковій станції «Фольклор та етнографія».  Та основні випробування чекали команду на туристській смузі перешкод. Тут нам не вистачило досвіду в обранні тактики її проходження. До того ж і «Положення про техніку пішохідного туризму» було прописано не чітко. Проте подолання саме технічних етапів найбільше сподобались учасникам змагань. Етап за етапом команда вправно долала справжні купини й болото, підйоми і спуски, колоду й навісну переправу, траверс схилу й паралельні вірьовки, азимутальний хід з карткою і компасом.

Успішним був виступ нашої дружньої команди на конкурсі «Інтелектуали Полтавщини», а фотосвітлини туристських буднів глобинців викликали інтерес і захоплення не тільки у суддів, а й у великого туристського братства, котре зібралось в затишному куточку Полтавщини, щоб відкрити свій черговий туристичний сезон. За результатами участі у туристсько-краєзнавчому маршруті команда працівників освіти Глобинської міської ради здобула 7 місце, а за участь у конкурсах 4 місце.

У павутинні сосен, виблискуючи, мріють відверті, закохані в нас зорі. Ми у тісному колі сидимо довкола багаття, за яким так відчутно втому. Говоримо про те, як далі популяризувати туризм у нашому місті, як, нарешті, зрушити в школах громади музейну, краєзнавчо-пошукову роботу, як через туристичні зльоти, «Петлюрівський вишкіл»,  «Сокіл»(«Джуру») вкраплювати в дитячу сутність відчуття Батьківщини, єдиної національної родини, гордість за Україну, ростити покоління, спрямовані в майбутнє.

Іскри багаття й такий солодкий дим підносять до зірок нашу командну пісню:

Ми на трасах орієнтування

Відшукаєм Свободу й Честь.

Стане Правда місцестоянням,

А любов – наш найкращий бренд.

І людини найвища цінність

На всіх точках координат!

І тільки небо і тільки зорі

До себе кличуть мене щодня.

Василь Кольчугін, практичний-психолог, тренер команди.

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

 Глобинці - учасники обласного семінару-практикуму під час проведення туристично-краєзнавчого експедиційного маршруту та в перервах між ним