ЯК ВІДКРИТИ СВІЙ БІЗНЕС-З ЧОГО ПОЧАТИ? |
Вівторок, 15 жовтня 2013 07:53 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Доволі часто чується вислів «працюю на себе» або «маю власний бізнес». Дехто сміливо його відкриває, дехто ж вагається через побоювання, пов’язані із невпевненістю у власних силах (відповідальність, наявність конкурентів, податки, нестача капіталу, або «раптом я заплутаюсь і при невеликих статках влізу в якусь боргову халепу!»). Мати бізнес ніяк не означає того, що гроші самі будуть падати до ваших в рук з неба. Бізнес - це перш за все праця. І, для того, щоб бізнес запрацював, необхідно перш за все саме бажання працювати і заробляти. А успіх цієї справи залежатиме від того, яким чином ви побудуєте свою роботу. В Кременчуцькій ОДПІ обліковується 22326 платників податків, з них: 5 902 юридичні особи, 16 275 фізичних осіб-підприємців, 149 самозайнятих осіб. З початку 2013 року було зареєстровано та взято на облік 988 платників податків (190 -юридичних осіб, 791 – фізичних осіб - підприємців, 7 самозайнятих осіб). Отже, перед тим, як відкрити власну справу потрібно проаналізувати свої сили та можливості і тільки потім приймати рішення щодо виконання. І, якщо ви переконані: «Я впевнений, я зможу!», - розпочинайте реєстрацію… При реєстрації власної справи платникам податків вже не потрібно звертатися до податкових інспекцій для постановки на облік. Достатньо подати відповідні документи державному реєстратору, який зареєструє підприємство (підприємця). Відомості з Єдиного державного реєстру надійдуть до органу Міндоходів, який здійснить постановку на облік платника податків та повідомить про це державного реєстратора. Після цього держреєстратор видасть підприємству (підприємцю) виписку, яка буде підтверджувальним документом здійснення державної реєстрації особи як суб’єкта господарювання та відомості про облікування у податковій.
Інформаційно-комунікаційний відділ Кременчуцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області ЗАГАЛЬНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ
Найважливішим питанням при відкритті бізнесу завжди постає питання оподаткування. Яку систему оподаткування обрати для ефективнішого розвитку? На даний момент податкова система України передбачає дві форми оподаткування – загальну і спрощену. Як юридичні особи, так і фізичні особи-підприємці мають право обрати для себе одну з них. Про загальну систему оподаткування піде мова далі… Юридичні особи і фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування мають право займатися будь-яким видом діяльності, не забороненим законодавством, мати необмежену суму доходу і кількість найнятих робітників. Загальна система оподаткування передбачає сплату усіх видів податків і зборів, передбачених податковим законодавством України, залежно від наявності певних об’єктів оподаткування. Умови для фізичних осіб-підприємців і юридичних осіб, що знаходяться на загальній системі оподаткування, дещо відрізняються. Порівняльна таблиця фізичних осіб-підприємців і юридичних осіб на загальній системі оподаткування
З порівняльної таблиці видно, що: - підприємці сплачують податок з чистого доходу, підприємства – з прибутку; - ставка податку на доходи підприємця становить 15% (або 17% якщо сума за звітний місяць перевищує у 2013 році 11 470 грн.), юридичні особи сплачують 19% податку на прибуток; - при розрахунках за готівку як підприємцям, так і підприємствам необхідно придбавати касову техніку та звітувати про її використання; - як підприємець так і підприємство сплачує інші податки і збори в залежності від виду діяльності. Інформаційно-комунікаційний відділ Кременчуцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯНа спрощеній системі оподаткування можуть бути як фізичні особи-підприємці, так і юридичні особи, але на відміну від загальної, вона містить деякі обмеження у видах діяльності, чисельності працівників і доходах суб’єктів підприємництва. Платник податків може самостійно обрати спрощену систему оподаткування за умови, що така особа відповідає певним критеріям. Всі суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, діляться на 6 груп платників єдиного податку
Порівняльна таблиця фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб на спрощеній системі оподаткування
Як видно з таблиці: фізичні особи - підприємці можуть працювати на І, ІІ, ІІІ та V групах спрощеної системи. ІV та VІ групи передбачені для юридичних осіб. Ставка податку для І та ІІ груп залежить від розміру мінімальної заробітної плати і становить у 2013 році: - для І групи 10% мінімальної зарплати (114 грн. 70 коп.), - для ІІ групи – 20% тієї ж мінімальної зарплати (229 грн. 40 коп.). Платники єдиного податку звільняються від сплати таких податків і зборів:
Ознайомившись з п. 291.5 Податкового кодексу ви дізнаєтесь кому не можна бути платниками єдиного податку: Суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи-підприємці), які здійснюють:
Перевагою застосування спрощеної системи є те, що підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, можуть не застосовувати при розрахунках готівкою РРО.
Інформаційно-комунікаційний відділ Кременчуцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області
ЯК ПРИПИНИТИ ПІДПРИЄМНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ
З початку 2013 року знято з обліку 909 платників податків, з них: 141 юридичну особу, 763 фізичних осіб –підприємців, 5 – самозайнятих осіб
Якщо Ваш бізнес, як то кажуть, не пішов і Ви (внаслідок різного роду обставин) наважились взагалі припинити свою підприємницьку діяльність, це необхідно зробити сумлінно, крок за кроком, враховуючи порядок і терміни, визначені законодавством України. І, головне, слід пам'ятати: поки процедура припинення не доведена до кінця, поки державний реєстратор не внесе відповідний запис про припинення Вашої підприємницької діяльності, Ви - підприємець з усіма наслідками, що випливають з цього статусу. Отже, крок перший – це звернення до державного реєстратора. Крок другий, - звернення до податкової інспекції. Для припинення своєї діяльності суб’єкт господарювання подає податкової інспекції, де платник податків перебуває на обліку, такі документи: - заяву про зняття з обліку платника податків за ф. №8-ОПП (за бажанням); - обов’язково оригінали та копії документів, які видаються органом Міндоходів платнику податків і підлягають поверненню при закритті (довідка ф. №4-ОПП, свідоцтва, патенти тощо). Потім проводиться перевірка платника податків. У разі встановлення факту відсутності заборгованості перед бюджетом орган Міндоходів знімає платника з обліку та складає довідку ф. №12-ОПП про зняття з обліку перевіреного платника податків, яку надсилає органам державної реєстрації. Якщо проведеною перевіркою платника податків встановлено факт заборгованості його перед бюджетами, орган Міндоходів не знімає його з обліку, а складає повідомлення про наявність обов'язків зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) за ф. №10-ОПП і надсилає його платнику. Для подальшого закриття платнику податків необхідно сплатити заборгованість по платежах, зазначених у повідомленні. Коли боргів не буде - особа, що припиняє свою діяльність, отримає довідку про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах) ф. №22-ОПП. Саме цю довідку (серед інших, які платник бере в обов’язкових фондах, де також перебував на обліку) особа, що закривається надасть державному реєстратору. І тільки після цього державний реєстратор внесе запис про припинення підприємницької діяльності. Саму з цього часу підприємницька діяльність суб’єкта господарювання вважатиметься припиненою.
Інформаційно-комунікаційний відділ Кременчуцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області
З ПОВАГОЮ ДО САМИХ СЕБЕ…
Шановні працівники! Звичайно ж, Вам вирішувати, що є найголовнішим – жити сьогоденням або мати впевненість у завтрашньому дні, забезпечуючи своїм родинам добробут і спокій, отримувати певні соціальні гарантії чи ні. Шановні роботодавці! Поважайте своїх працівників! Дозвольте своїм працівникам отримувати реальну соціальну підтримку. Не економте на них! Відповідно до Конституції України людина має право на працю, тобто можливість заробляти собі на життя роботою, яку вільно обирає або на яку вільно погоджується. На превеликий жаль, останнім часом все частіше приходиться зустрічатися з таким явищем, як використання найманої праці громадян без оформлення трудових відносин. Основними причинами виникнення цієї проблеми є не вміння громадян користуватися правами, недостатній рівень правової освіти, відсутність правосвідомості та поваги до Закону, як у найманих працівників, так і у роботодавців. Від неналежного оформлення трудових відносин, перш за все, страждає особа, яка погоджується на таку працю. Більшість найманих працівників не розуміють того, що відсутність правового регулювання трудових відносин робить громадянина незалежної держави рабом. Використання найманої праці без оформлення призводить до позбавлення працівника: гарантованого розміру заробітної плати; права на відпустку, у тому числі у зв’язку з вагітністю та пологами; права на оплату лікарняного; права на достроковий вихід на пенсію, якщо ви працюєте в шкідливих умовах праці; права на скорочений робочий день, тиждень, якщо є підстави для надання такого скорочення; втрачаєте право не працювати у вихідний і святковий день; можете залучатися до понаднормових робіт без вашої на те згоди; втрачаєте право на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань; права на зарахування виробничого стажу… Перелік чималенький чи не так?.. Мабуть і названого вже досить, щоб замислитись… Всі ми є споживачами послуг у сфері громадського харчування, торгівлі, транспорту, будівництва тощо. Тіньова зайнятість сприяє поширенню професійних захворювань, аварійності на дорогах, низької якості виконуваної роботи, ризику виникнення нещасних випадків на виробництві оскільки неоформлений робітник не проходить обов'язкове медичне обстеження, з ним не проводяться інструктажі та навчання з техніки безпеки, охорони праці і ніхто і ні за що не відповідає... В Україні є непоодинокими випадки коли з працівниками, які не оформили свої трудові відносини, відбувалися нещасні випадки під час виконання трудових обов'язків. Трапляється, коли наймані працівники отримували смертельні травми і через те, що не були належним чином оформлені на роботу (працювали по усній домовленості), їх сім'я не отримала належні страхові виплати. На жаль, ще чимало працівників міста та і області живуть днем нинішнім, віддаючи перевагу тимчасовим вигодам. Але службовці держави зобов’язані контролювати виконання законів. Так, з початку 2013 року членами групи по легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення за участю працівників Міндоходів по Глобинському відділенню Кременчуцької ОДПІ, проведено 4 спільних рейди, виявлено 4 неоформлених найманих працівників. За результатами перевірок оформлено трудові відносини та укладено трудові договори з 4 найманими працівниками, сплачено податку на доходи фізичних осіб в сумі 1,0 тис. грн. Інформаційно-комунікаційний відділ Кременчуцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області ПОДАТКОВІ НОВИНИ
1. Парламент підтримав пропозиції Міндоходів щодо спрощення умов ведення бізнесу в УкраїніВідповідний законопроект №2054а “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків” був прийнятий 8 жовтня 2013 у першому читанні. Так, свідоцтво платника ПДВ вже з початку наступного року може замінитися випискою з відкритого реєстру, до якого всі платники матимуть вільний і безкоштовний доступ. Крім того, кожен підприємець, який не сплачує ПДВ, отримає право бути платником єдиного податку відразу після реєстрації. Обов’язок платника повідомляти контролюючі органи про зміни у своїх даних буде скасовано – державні установи самостійно братимуть потрібні відомості в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Банки повідомлятимуть органи доходів і зборів про відкриття рахунків платників протягом одного дня, а не трьох, як зараз. Підприємцям також буде надана можливість повідомляти про всі об’єкти оподаткування за місцем основної реєстрації, а не за місцем знаходження кожного з них, як це передбачене діючим законодавством. 2. Затверджено нову редакцію Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій. До переліку сертифікованих приладів увійшли 69 моделей касових апаратів. З Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій старі моделі виключено.Це апарати, які відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів доходів і зборів в електронній формі. Особливістю нової редакції стало виключення з реєстру старих моделей реєстраторів розрахункових операцій. Це були апарати, які не передавали звітність в електронній формі. Кременчуцька ОДПІ нагадує, що з 2013 року користувачі касової техніки повинні звітувати до органів Міндоходів в електронному вигляді. Для технічного переоснащення платникам встановлено перехідний період до 1 січня 2014 року – з цієї дати запроваджується відповідальність за неподання електронної звітності. Загалом, на сьогодні до системи зберігання і збору даних від РРО підключено 1517 апаратів касової техніки із 1909 загальної кількості апаратів платників податків Кременчуцької ОДПІ. Власникам цих реєстраторів вже не потрібно накопичувати велику кількість первинних документів на паперовій стрічці, вся інформація зберігається тільки в електронному вигляді. З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Міндоходів (http: // minrd.gov.ua/ dovidniki--reestri--perelik/reestri/94957.html). Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 1 жовтня 2013 року №522.
3. Звіти про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування до органів Міндоходів можна надсилати в електронному вигляді. Такий формат звітування зекономить платникам час та кошти. Адже в паперовому вигляді звітність потрібно подавати особисто лише до Центрів обслуговування платників податків, надіслана поштою вона не приймається. Для електронного звітування платникам потрібно завантажити відповідне програмне забезпечення та отримати цифровий підпис, який Міндоходів надає безкоштовно. Електронні формати (архів форматів) документів звітності з єдиного внеску та довідник відповідності кодів органів Міндоходів та кодів органів Пенсійного фонду розміщено на веб-порталі Міністерства. Кременчуцька ОДПІ нагадує, що звіт за вересень про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування потрібно подати до 21 жовтня 2013 року включно (оскільки у цьому місяці 20 число припадає на вихідний, то останнім звітним днем є понеділок, 21 жовтня). Інформаційно-комунікаційний відділ Кременчуцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області
ОСНОВИ ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА БЕЗКОШТОВНО РОЗ’ЯСНЮЮТЬ ПІДПРИЄМЦЯМ НА СЕМІНАРІ Кременчуцька об’єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Полтавській області кожного вівторка місяця проводить семінар для новостворених суб’єктів господарювання о 10.00 год. за адресою: вул. Жовтнева, б.43, кім. 304. Довідки телефоном: 74-20-92.
Інформаційно-комунікаційний відділ Кременчуцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області
ТЕРМІНОВО СПЛАТІТЬ ЗА ЗЕМЛЮ! До уваги громадян! Кременчуцька ОДПІ звертається до власників земельних ділянок та землекористувачів, які з якихось причин не сплатили належну суму податку! Терміново погасіть заборгованість! Не наражайте себе на збільшення суми податку на розмір штрафу та пені. Довідкову інформацію можна отримати за телефонами: 74-42-26, 2-05-81.
ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР
П’ятниця, 18 жовтня останній день сплати:
Понеділок, 21 жовтня останній день подання:
Інформаційно-комунікаційний відділ Кременчуцької ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області
|
Шановні користувачі нашого сайту, переконливо просимо ознайомитись з правилами додавання коментарів.
Мови нашого сайту - українська та російська. Звертайте увагу на правопис. Використання трансліту (написання українських, російських слів символами латиниці) при написанні повідомлень допускається тільки в крайніх випадках. Правка коментарів, які відповідають правилам сайту, не проводиться.
В коментарях категорично заборонено:
1. лайки, нецензурні вирази;
2. порушень законів Конституції України, некоректних висловів щодо державних символів;
3. ознак ксенофобії та релігійної ворожнечі;
4. реклами, спаму, флуду тощо.
5. особиста образа.
6. поширення недостовірної інформації (коментар буде видалений до моменту надання доказів!)
Всі коментарі, що порушують правила, будуть видалені з посиланням на відповідний пункт правил!
Дякуємо за порозуміння.